Sämsta Säljpitchen På Länge

Hade ett av mina favorituppdrag idag. Assistera en god vän när han skulle införskaffa en ny kostym. Vännen i fråga hade gjort grovjobbet tidigare i veckan genom att reka efter potentiella prospekt i Göteborgs stad och hade funnit en väldigt stilren och tjusig svart Tiger of Sweden kostym på Ströms. Första problemet vi hade var ju att byxorna krävde större storlek än kavajen på grund av hans löpar-lår. Försäljaren säger att det inte går att blanda mellan kostymuppsättningarna. Okey säger vi, fullt förståligt, och frågar då: "hur löser vi det här?" Försäljaren svarar: "Det går inte..." Nehe, säger vi igen och ger henne ett försök till och återupptar frågan "men hur löser vi det?". Vad en kund önskar är lösningar och inte få höra problemen. Misstag nummer ett av "Tanta"!

Vidare så hade min gode vapenbroder önskemål om en smal siluett på kavajen och var väldigt nöjd med sitt utval, något som dock inte föll "Tanta" i smaken. Något som hon slängde ut sig på ett väldigt makabert sätt till mig medan min vän var i provhytten. "Ja, den där kavajen kan ju typ bara undernärda använda sig utav". Jaha du säger jag kort och går därifrån för att skvallra genom provhyttsfördraget. Det blev en annan kostym som valdes ut av min vän dock beslöt vi oss för att gå därifrån utan genomfört köp så ska han återkomma när hon inte är där så att hon inte känner att hon har hjälpt till med ett köp då hon var så kass!

-Jens  


Kommentarer
Postat av: Mattias

Hehe Ja va inte bästa försäljaren jag varit med om, sen kompenserade hon ju det inte ens genom att vara snygg. Illa. Hittade en snygg fluga och en näsduk till den också, så nu e vi hemma!

2010-11-13 @ 16:30:13
Postat av: Jens

Härligt! Jag hoppas att du inte lät henne expeditera dig när du återkom :-)

2010-11-13 @ 17:54:08
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Bambi

Hahahaha is all I can say:) Klockrent:)

2010-11-13 @ 21:31:36
Postat av: Jens

du skulle ha sett de anställda i den butiken. Så många näsor i vädret har jag inte sett på en och samma gång :-D

2010-11-13 @ 23:51:34
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0