Önskar du dig synfel som accessoar?

"Brukar du önska att du i alla fall hade lite synfel så du kan bära bågar?"

Så står det på E&E Glasses hemsida och visst är det väl lite sant känner jag ibland. Jobbigt med synfel kan jag tänka mig men man får ändå chansen att få stoltsera med sin brist med en cool accessoar. I familjen jag kommer ifrån så fick jag pälsallergi precis som yngsta brorsan fick medan mellanbrodern fick synfel. Hur kan jag stolsera med allergi. Inte speciellt coolt att dra fram en pimpad allergimedicin när kattdjuren önskar gosa med en (ja, katter älskar kattallergiker för att katter är onda av naturen).

Hat mot katter? Ja lite! Jag fick ju pälsallergi efter det där kalaset jag var på när jag var 7 år gammal och på kalaset fanns det två stora angorakatter. Allergin innebar ju även snuva mot hund men den har ju försvunnit med åren något som inte kattproblematiken har. Där av en viss bitterhet mot katter.

Sidospår! Det var glasögonen som samtalsämnet var egentligen. Så hur illa är det om en person utan synfel (läs: jens, personen med kattsnuva) skulle bära ett par glasögon enbart för att han tycker att det är snyggt? Löjligt eller okey?
        
<----------------------------- E&E Glasses------------------------->
-Jens

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det är helt okej att bära brillor utan synfel, gissar på att hälften av de glasögonormar jag ser ute på stan under en dag inte behöver dem egentligen. Om du ändå känner dig tveksam så kan du få mitt synfel. Det är så häftigt att det kräver en centimeter tjocka glas, vilket medför att ögonen ser ut som små russin. Dessutom varierar synfelet mellan de båda ögonen så sanningen är väl egentligen att det ena ser ut som ett russin och det andra som en harskit. Men varsågod, ta det gärna! Be careful what you wish for, dalkarl...

2010-11-17 @ 21:04:35
URL: http://www.hundradagar.se
Postat av: Jens

hahahaha, ja okey då, får vara lite försiktig med vad jag önskar. Vill ju inte ha russin- och harskit-ögon.



2010-11-17 @ 22:20:28
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Kristian

Jag röstar också mot, med emfas! Dessutom hävdar jag bestämt att de nu så populära Dickhead-glasögonen är - för att citera Ignatius J Riley - "properly considered offenses against taste and decency". De är en typisk sån där sak som kommer att få nästa generation att slutgiltigt tappa allt förtroende för sina föräldrars smaksinne.

2010-11-18 @ 19:23:20
Postat av: Kristian

Jag röstar också mot, med emfas! Dessutom hävdar jag bestämt att de nu så populära Dickhead-glasögonen är - för att citera Ignatius J Riley - "properly considered offenses against taste and decency". De är en typisk sån där sak som kommer att få nästa generation att slutgiltigt tappa allt förtroende för sina föräldrars smaksinne.

2010-11-18 @ 19:25:08
Postat av: Jens

Uj uj, värst vilket mothugg det blev på det här inlägget. Inte bara här utan även på facebook.



ha ha, gillar benämningen dickhead-glasögon! Jag tar till mig av vad du säger Kristian och vad kan jag göra, jag kan ju inte gå runt med något som heter dickhead-glasögon eller hur? ;-)

2010-11-20 @ 10:55:25
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Hemlig

Superlöligt inte ok Jens!

2010-11-27 @ 12:53:32
Postat av: Camilla

Det är okej! Har själv funderar på att slå till på ett par bågar med fönsterglas. Ska vi ta steget tillsammans? :)

2010-12-02 @ 18:25:04
Postat av: Jens

vi kan ju ta och provatesta, vet att de har nere på grandpa på vallgatan :-)

2010-12-03 @ 00:55:49
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0