Jag tror att Alliansen är det bästa för Sverige, Punkt!

Börjar närma sig val i Sverige igen. Fyra år går fort och jag måste säga att jag är väldigt nöjd över hur den blåa alliansen har lett landet. Det är bara att se hur snyggt statsfinanserna har hanterats. Trots en tung global finansiell kris så har det lilla landet Sverige klarat sig otroligt bra. Enligt gjorda beräkningar ser det ut som att Sverige kommer att ha, efter den här mandatperioden, en lägre offentlig skuld som andel av BNP än vad den var innan de blå tog över 2006. Är inte det ett gott tecken så säg!? Trist bara att det ska alltid gnällas och pekas med fingrar från andra politker som inte sitter på regeringsmakten om att fel strategi har använts och att de hade gjort det bättre. Jag tror fan inte det, vi har ju klarat oss kanon och är inte i behov av deprimerande budgetsaneringar likt de som görs ute i Europa nu. Östros snyftar om att "ekonomin går med underskott" - vi är i en lågkonjuktur ju!!

Alliansen spelar perfekt efter spelreglerna genom att låta staten i dåliga tider använda mer pengar för att stimulera ekonomin, för att sen dra åt på svångremmen och gå med överskott i goda tider för att då kunna återbetala eventuella lån. Det är så som de blåa har gjort och det är så de rödgröna brukar proklamera för så varför gnäller de? Jo, bara för gnällandets skull. Ta och inse att den sittande regeringsmakten gör helt rätt, har gjort helt rätt och förtjänar en uppmuntrande klapp på axeln.

Det finns så mycket mer som irriterar mig just nu när valandan ligger i luften. Minns inte riktigt om det var Ohly som kom med förslag på att införa skatt på aktieinnehav!?!? Nu får de fan ge sig! Varför ska allt beskattas hela tiden. För att kunna bemedla de som har de knappert javisst, håller helt med om att man ska ta hand om alla...som inte har möjligheten att göra det själv! Inte för dem som är för bekväma. Det är så irrationellt att låta en stor skatteapparat skicka bidrag kors och tvärs, flytta pengar med hjälp av skatter för att omvandla dessa till bidrag strax efter. Det administrativa kostar, transaktioner är inte gratis! Bättre att låta människor få behålla en större del av sin lön (genom jobbskatteavdragen har vårdbiträden nu under detta mandat fått en månadslön mer om året) istället för att behöva förlita sig på bidrag. Vill man leva på bidrag? Vill man vara beroende av staten. De rödgrönas bidragshysteri skapar ett beroende av staten, något som kväver alla i slutändan.
Vidare så har ju tanken om att återinföra förmögenhetsskatten varit på tal. Kom igen nu rödgröna, ni svingar ju bara i blindo, varför fokusera på oväsentliga saker? Lägga sån onödig energi och resurser på sådant idiotiskt förslag. Med tanke på att det är relativt få som blir tvingade att skatta för sin förmögenhet så kan man väl bara skita i det i stället. Den mängden skatteintäkter det rör sig om är en piss i havet vid närmare eftertanke så varför inte bara låta dem få behålla sina intjänade slantar?

Den blåa Alliansen har haft fyra år nu och gjort grymt bra ifrån sig. Det skulle vara så tungt om det blev regeringsskifte nu så att allt som byggts upp raseras. Ge Alliansen fyra år till och Sverige kommer att fortsätta att utvecklas och må bra!

RÖSTA BLÅTT!!!

-Jens

Kommentarer
Postat av: Andreas

Instämmer Jens.. Bra skrivet

2010-06-12 @ 19:03:47
Postat av: Rickard

Du är dum i huvudet, punkt slut.

Jag ska övertyga dig i höst, var så säker.

2010-06-13 @ 01:41:52
Postat av: Anonym

GO Rickard, inte bara jag som blev upprörd av det här inlägget alltså!

2010-06-13 @ 09:31:08
Postat av: Jens

Tack Andreas, gott att höra.



Vad gäller Rickard så blev det här inlägget en jackpott, nu vet jag att du läser min blogg, något du aldrig kommer att kunna förneka. Du behöver inte övertyga mig, jag är helt på det klara att Alliansen är det bästa alternativet och det borde vara så enkelt för dig att se, för jag vet att du inte är dum i huvudet...lite envis kanske men det är allt. Du behöver ju inte rösta på moderaterna (vet att du ska göra allt tvärtemot vad jag gör bara för att) men nog bor det blått i dig alltid!



RÖSTA BLÅTT!

2010-06-13 @ 11:09:19
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Alex

Med tanke på att alliansen under denna mandatperiod sålt ut bl.a. vin&sprit och stora delar av Apoteket (för 53 resp 6 miljarder)så vore det ju ganska pinsamt om dom inte hade lyckats minska statsskulden..

2010-06-13 @ 12:31:04
Postat av: Jens

Vilket är ganska bra eller hur? Genom borttagning av monopol situation så har vi kunnat möta lågkonjukturen samt gynna marknaden på dessa områden.

2010-06-13 @ 13:54:58
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Alex

Säger inte att det är dåligt att det sålts ut bara att sänkt statsskuld kanske inte borde användas som argument..

2010-06-13 @ 19:32:04
Postat av: Jens

Kanske inte, beror ju lite på hur man ser det, ifall oppositionen hade gjort likadant, men jag förstår vad du menar :-)

2010-06-14 @ 18:15:41
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Bjarki

word på jens!

2010-06-15 @ 20:02:46
Postat av: Jens

Bjarki-man, det var inte igår. Trodde att du hade försvunnit bort från bloggar och otyg :-)



Gott att höra att du är på blå sida.



Välkommen hem till Sverige snart, varmt väder här med så övergången från Barcelona kommer nog att gå bra ;-)

2010-06-16 @ 17:15:25
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Rickard

jag halkade bara in på det här skitet för att det poppade upp på facebook.. skulle aldrig skaffat det.. leder mig i fördärvet.

2010-06-17 @ 19:08:51
Postat av: Jens

...och det var så du sa om facebook också eller hur?



"Jag ska aldrig skaffa mig den skiten"



och nu sitter du där med ditt facebook-konto och samlar vänner. Tror du lämnar rött snart också ;-D

2010-06-17 @ 20:18:36
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: HP

Jag håller med Alex. :)



Förövrigt tar jag en monopolstruktur hellre än en oligopolstruktur.



2010-06-22 @ 20:27:25
Postat av: Wiig

Jag instämmer helt! Bra skrivet!

2010-06-26 @ 20:50:59
URL: http://missmarresmarre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0