Bröllops outfiten

Neeeej, jag syftar inte på det stundande prinsessbröllopet som skyfflas in i varje hem och lägenhet av det fanatiska massmedia kaoset. Alla mina lyckoönskningar till de lyckligt kära men ta och lugna ner er nu och ta det med måtta (tråkig svensk eller bara en känsla av måttlighet?)

När jag menar bröllops outfiten så syftar jag på min klädsel som jag ska ha på mig nu till helgen då jag ska ner söderut, korsa gränser och ta mig in i Skåneland för att närvara på bröllop då en vän till familjen gifter sig.

Zara är en tillförlitlig klädkedja som ständigt tillhandahåller stilfulla och vettga kläder till tacksamma priser. Tack så mycket för det. Ett par gröna chinos för 299:- är väl inget att bråka om?

Så dagen till ära blir outfiten:

1. Ett par gröna chinos, stiligt men avslappnat. Färgklicken passar till denna sommarmånad (Zara 299:-)

2. En vit skjorta, för att uppnå en viss grad av formalitet (den på kortet är också från Zara)

3. En svart välsittande kavaj, är aldrigt fel...aldrig! (kavajen är av märket Riley)

4. En guld-rostig bröstnäsduk, väldigt matt i färgen vilket blir riktigt snyggt avbrott från den gröna färgen (Atlas Design 149:-)

5. Ett par gula strumpor som återkopplar till bröstnäsduken. Den färgglada Dandyn myser nu (Brothers 3 för 100:-)

6. Ett par gräddvita Lacoste-skor för att riktigt dunka in känslan av sommar och varma västkust vindar

-Jens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0