Who Says I Can't Get Stoned?

Passande titel när man är lite så här seg dagen efter några pubbesök? Egentligen inte då det inte finns någon korrelation mellan alkohol och termen get stoned fast nu är det ju egentligen en textrad i John Mayers låt Who Says som jag syftar på.

Jag håller på att lyssna in mig på hans senaste album Battle Studies (fjärde plattan från honom) som kom ut i mitten av november 2009. Han är lika cool som vanligt och kör sitt säkra John Mayer sound. Varför bryta ett vinnande koncept?

Jag får ta och tack lillebror som skickade över låten Who Says till mig. Du hade rätt, den var grym och den är riktigt skoj att spela själv på gitarren. Så ta och lyssna på Who Says samt låten Crossroads från Battle Studies albumet.

När jag ändå är inne på musik så kan vi ju lika gärna göra ett slag för Michael Bublé's senaste album som kom ut i oktober 2009. Gillar verkligen låten Haven't Met You Yet.

-Jens 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillart bigtime!!

2010-02-06 @ 15:15:04
Postat av: Annica

Å namnet ville visst ikke va me:-)

2010-02-06 @ 15:16:11
Postat av: Jens

Tullar du med meg? Ville ikke namnet vare me?

Kände på mig att det här var musik som skulle falla dig i smaken Bambi ;-)

2010-02-06 @ 18:42:10
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: B;-)

You know me my dear ;-)

2010-02-08 @ 14:17:08
Postat av: Wiig

Åh jag älskar John Mayer! började lyssna på han sommaren 06! och sen har jag nog glömt bort han lite på senaste.

Kul att du bloggar om musik! Det gillas;)

Skulle gärna höra dig spela lite John Mayer på gitarren!:)



angående sista låten, så visst är den bra! men vi har ju redan träffats Jens!;)

förresten väntar jag på din kommentar om giftemålet.. hahaha.

Puss och natti.

2010-02-09 @ 00:03:14
URL: http://missmarresmarre.blogg.se/
Postat av: Jens

Just ja, giftermålet...har varit vääääääldigt mycket nuuu så de har slinkit meeellln stooolen så att seeega (med bred sthlmska ska man läsa detta)



Jag har redan testat att spela den där låten på gitarr och det går väldigt bra. Inte lika snyggt som Mayer men man hör ändå vilken låt det är. ;-) puss och god eftermiddag!

2010-02-09 @ 14:06:12
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0