Hola Barcelona, den isländska björnen får besök snart!

Det ÄR synd om killar när de blir förkylda. Om ni tjejer bara visste vilka helvetens kval vi lider när den där snuvan sätter in. Så nu är det synd om mig, har varit synd om mig ända sedan måndag kväll då jag blev attackerad av huvudvärk, snuva, halsont och frossa.

Tur är så hade jag ett kort i ärmen. Inte som får mig att må bättre fysiskt men psykiskt. Jag satte mig ner och beställde en biljett till Barcelona! Shit vad skönt det kommer att bli. Den 30 mars lyfter jag från Landvetter vid lunchtid och destinationen är söderut. Jag ska hälsa på min gode vän och vapendragare Bjarki (a.k.a B-man eller den Isländska björnen) som bor där nere och jobbar sedan en tid tillbaka.

Vi ska turista sönder hela staden och pröva mängder av caféer och restauranger på deras öler och maträtter. De som har varit i Barcelona tidigare får gärna komma med turistförslag...saker som bara måååååste upplevas.

Vore grymt med fotboll också, kollar du upp det B-man?
                                                                                        Bjarki i Barcelona

Flyger sedan hem den 7 april så det blir några dagar på varmare breddgrader. Billigt blev det också. Flyger med KLM tur-och-retur för 1700 kronor, det kan man inte klaga på.

-Jens


Kommentarer
Postat av: Lotta-Potta

Hej vännen! Kul att du ska till Barcelona. Om du nu ska turista riktigt ordentligt så är några av klassikerna Park Güell (biiig MÅSTE och min favorit), inte så mycket park som konst och arkitektur av Gaudí, som även har designat flera bisarra men läckra byggnader runt om i staden. Jag vet ju att du inte är helt ointresserad av konst, så därför skulle jag även rekommendera en av mina personliga favoriter; Dali's museum (det typiska muséet är att föredra; hans gamla hem är inte mycket att se). Hans konst må vara sjuklig och bisarr men det är kul att leta efter röda trådar som går genom alla hans verk :) Sen finns det ju det otroliga byggprojektet utan slut: La Sagrada Familia, jättevacker kyrka (katedral?). Sen måste du även går ner för den berömda gatan La Rambla (jag kom aldrig ner för hela) som kantas av oändligt många mimartister. Tror även det ligger någon saluhall som har ALLT; godis, frukt, kött mm. Om inte annat är det vackert att kolla på :)

Lycka till och ha det underbart!

Puss o kram

2010-02-17 @ 22:09:53
Postat av: Lotta-Potta

Oj! Vilken lång kommentar det blev.... Aja, glömde ju säga att lilla ynkliga och förkylda Jens får ta och krya på sig och se till med att bli av med förkylningen från helvetet.... ;) PUSS!

2010-02-17 @ 22:12:39
Postat av: Wiig

Först, stackare som är sjuk! Du vet ju vem du skulle vända dig till om du blev dålig, som tydligen mammar sig :)



Barca!! fy fan vad jag blir avundsjuk. Jag vill också!! varför förstår ingen det? ha så jääävla kul.



Puss;)

2010-02-18 @ 06:56:48
URL: http://missmarresmarre.blogg.se/
Postat av: Bambi

Men gryyyymt!! :-) Det är väldigt snart det,me like :-)

2010-02-18 @ 11:02:24
Postat av: Jens

Ska verkligen ta och kolla upp de där ställena Charlotta! Stort tack! Känns bra med en resa snart för förra veckan och den här har jag gått lite på knäna. Barca blir bra medicin, kram&puss



Det är tröstande att jag har en extra-mamma som kan ta hand om mig när basiluskerna bråkar med mig. Kom hit och ta hand om mig då! Jag vill bli matad med varm soppa och få kall vaniljglass med varm hjortronsylt uppepå. Ta en resa du med då. Kanske till och med till Barca! ;-) pusspuss



Känner också på mig att det kommer att bli grymt Bambi!! Åka ner, lämna det tunga ansvaret där hemma och njuta av caféer, kultur och nattliv! puss och kram på dig. Eller snare kos deg, nuss og klem

2010-02-18 @ 19:28:18
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: F&T

F tycker att boende i Barcelona låter fint. T tycker att Bjarki var en söt en :).

2010-02-21 @ 16:56:28
Postat av: Jens

Det kommer att bli kanon. Hörde du Bjarki, T tycker att du är söt, inte illa!



J stör sig på att han fortfarande inte vet vilka F&T är!

2010-02-21 @ 18:18:54
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Wiig

vaniljglass med varm hjortronsylt uppepå, hur gott lät inte det? Det ska du få när vi ses! lovar! ;)

2010-02-21 @ 21:04:48
URL: http://missmarresmarre.blogg.se/
Postat av: Jens

SWEEEEET! Jag kan knappt vänta tills det ryker om hjortronen. Nu har du lovat också!!! ;-)

2010-02-21 @ 23:19:42
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Bjarki

B blir också nyfiken eftersom J inte vet vilka F&T är.. mystiskt.

2010-02-24 @ 18:45:09
URL: http://bjarki.se/blogg
Postat av: F&T

;)

2010-02-25 @ 22:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0