Ta med Strand till Stranden, musiken för sommaren!

Jag lyssnade på Joshua Radin långt innan han landade på svensk mark. Jason Mraz hade ekat sin sång I'm Yours i mina högtalare minst ett år innan den blev en plåga i de svenska radiostationerna och lika så John Mayer och Hoffmaestro. Tror ändå att jag har en liten känsla för skön musik när jag tänker efter.

Nu har jag funnit en ny artist som jag tycker har sjukt sköna låtar och en avundsvärd röst. Han har funnits där ute ett litet tag men ny för mig och för ganska många andra också tror jag. Musiken som levereras är en skön fusion av John Mayer influenser och Hoffmaestro, med andra ord en riktig hit!

Detta kan komma att bli sommarens  chill musik och med all rätt. Passar även så klart att gunga med i nu ikväll när det ska firas valborg. Så lyssna in Isak Strand (en svensk??? - japp!) och luta er tillbaka!





-Jens

Kommentarer
Postat av: emil

han var okänd ända tills dess han var med i idol 2007/2008 =)

2010-04-30 @ 14:53:26
URL: http://whytheface.blogg.se/
Postat av: Jens

jag vet att han har tittat genom tv-rutan men tack och lov så fick han ju inte stanna kvar och därför blev han inte ännu en clown i det där jävla jippot!



Du kan ju inte neka att musiken är skön broder?

2010-04-30 @ 16:26:07
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jens - tack för tipset! Riktigt skön musik från den där grabben! Mer sånt.

2010-05-10 @ 12:02:08
Postat av: Johanna

Förresten var den kanske inte jag som fick dig att få upp ögonen mer för Joshua Radin? Vill ta åt mig äran...

2010-05-10 @ 12:03:12
Postat av: Jens

ledsen johanna, det var bror som droppade Radin på mig för länge sedan. Du får hitta något annat att ta åt dig äran för ;-)

2010-05-10 @ 16:17:51
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hmmm jaså om jag inte minns fel hade inte du hört i'd rather be with you förrän du hörde den i min bil... Men men om du säger det så. Kan i alla fall tipsa om ett bra band en kompis tipsade mig om, om du inte redan hört det också: Billie the vision!

2010-05-17 @ 11:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0