Mañana, Mañana i Barcelona

Hemkommen från Barcelona och leendet på mina läppar har låst sig. Skön stad där till och med hundarna är som folket, det vill säga mañana! Och det var ju precis så jag ville ha min semester. Pengarna skulle spenderas på mat, dryck och lite mer dryck och mat. Tur att man har sköna kompisar som bor där nere som kunde bo hos och som ville visa oss allt som var värt att ha. Vår tids godaste mojito och strawberry daquire kan man finna i Barca! Arkitekturen var sjukt läcker och då inte bara alla unika skapelser av Gaudi utan majoriteten av byggnaderna i gamla stadsområdet nära hamnen. Satans tur man hade som bodde just där, mittemot den gamla konstskolan som självaste Picasso gick på, två minuters promenad från La Rambla och två minuters promenad från hamnen. 
                          
Överbefolkade marknadsbesök, fotbollstjut när Barcelona kickar in målen mot Arsenal, ficktjuvstrick som inte lurade undertecknad, sköna gatumusiker, ofrivilligt gudstjänstbesök i Santa Maria del Mar (tänker att vi ska testa bänkarna längst fram och när vi sätter oss reser sig alla så vi hakar på och gör korstecknet och mummlar med i "In Nomine Patris, et Filii, et Spiritūs Sancti"), insikten att man kan lika gärna beställa på svenska då vi inte kunde spanska och de inte engelska (den hallonglassen vill jag ha tack), lyssna på skön jamming på Barcelona Pipa Club där röken låg tung, etc, etc....ja listan kan göras lång över minnesvärda händelser. Jag droppar lite bilder här så får ni se själva hur mañana det har varit. Tips: upplev Barcelona!
              
        
     
-Jens

Kommentarer
Postat av: Bambi

Riktigt härligt inlägg!! Dit ska jag nån dag! Love the pics!:)

2010-04-10 @ 03:20:35
Postat av: Jens

du måste verkligen besöka Barcelona Bambi, du skulle trivas så bra och njuta av den goda maten från marknaden. Barca får stort plus av mig!

2010-04-10 @ 12:06:33
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0