Stolt men ändå besviken...

Huvudet är tomt, tankarna är helt klart någon annanstans. Man har en ganska apatisk blick efter att man har låtit resultatet sjunka in lite mer.

Under två dagar har jag och min arbetsgrupp jobbat hårt med att finna den ultimata lösningen på det problem vi stod inför i BCG's case-tävling (BCG = Boston Consulting Group, case = projekt...för er som inte talar studentspråket på Industriell Ekonomi). Det som lockade med det här caset var att första pris var en betalad resa över till USA med hotell och mat inkluderat för att tävla in en case-tävling där. Coolt!

Jag och mina riktigt skarpa medarbetare i gruppen föll på mållinjen och står nu utan resa. Otroligt nöjd över att vi kom till final och fick presentera vår lösning ännu en gång men denna gången inför hela klassen samt hela företagsjuryn...men jag ville ju så gärna ha den här fjädern i hatten.

Det är först nu, efter att ha kommit hem som besvikelsen har smygit fram trots att jag är väldigt nöjd med vad vi presterade. Glad åt den vinnande gruppen (inget skitsnack!). Var det någon grupp jag kunde tänka mig att förlora mot så skulle det vara dem.

Blicka framåt, dra lärdom och suga åt sig av all den positiva feedback man fick.

Stort grattis till er som vann, får ni en tom flygplansstol så erbjuder jag er mina konsulttjänster

-Jens


Kommentarer
Postat av: Loppan

De där berömda "nära skjuter ingen hare", "falla på målsnöret", "ropa inte hej än..." och "än är vi inte i hamn" är uttryck som är frutansvärt onödiga. Hade du glatt dig i förskott åt segern som nu inte infann sig hade du i alla fall fått vara glad en gång... inte sant?

2009-09-27 @ 21:28:53
URL: http://www.nappen121.blogspot.com
Postat av: Jens

jag hade visualiserat att jag skulle vinna så USA-resan kändes väldigt nära och det är roligare att ha varit nära att vinna än att varit skitkass och inte haft en chans till priset ;-)

2009-09-28 @ 09:10:00
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Em

det kommer fler gånger att besvisa att man är bäst! :) PoK

2009-09-28 @ 11:26:45
Postat av: Jens

ha ha ha, ja det gör väl det. I'll be back!

2009-09-28 @ 12:59:07
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0