Vårväder gästspelade - Skorna redan inhandlade!

Under veckan som gick hade vi två dagar med riktigt fint väder. Klarblå himmel, ingen vind och den värmande solen fick det att droppa från taken. Man fick en känsla av hopp om att våren var på ingång trots att man mycket väl är medveten om att slutet av februari är alldeles för tidigt på året för att hoppas på värme som har kommit för att stanna. Till rytmen av droppandet från taken och den där lite varma vårdoften i luften tog jag fram mitt senaste par skor som inhandlades i Göteborg i början av februari. Ett par vita/ljusbeige Lacoste Visan Smile i Oxford stil gjorda i läder med gummisula. De grymt snygga pjucksen kostade från början 1 600 kronor men i slutfasen av jul- och nyårsrean var de nedsatta med hela 65 % i butiken Rebel som man finner på Frölunda Torg. Jag betalade glatt 560 kronor för ett par fräscha Lacoste dojor och går nu och väntar på att våren ska komma till stan. 


Igår var vi tillbaka på minus 14 grader, droppandet har upphört och vårdoften har gett sig iväg. Mina skor får förblir oanvända ett tag till, i sin kartong på botten av min garderob, i väntan på bättre tider.



-Jens 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du måste ha en ganska stor skostorlek du som har så långa tår...



Förresten - sockerplaststrumpor är vårens nya trend har jag hört, det gillar väl du? ganska hett tycker jag...

2009-03-02 @ 23:43:10
URL: http://lifeofjojo.blogg.se/
Postat av: Jens

Det är inget fel med långa tår! Klart jag håller koll på sockerplasttrenden, är update med ett par av senaste antihalkmodet i läcker färgad ull med låg skuren profil...allt en sockiplastconnissör kan önska!

2009-03-03 @ 01:40:48
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Jens

...och nej, inte överdrivet stora, storlek 42-42½ så de så...

2009-03-03 @ 01:41:55
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: bror din

Tror visst att du inte är ensam att ha ett par sådana lacoste skor ;)

2009-03-03 @ 17:09:25
Postat av: Jens

Nee, du inhandlade ett likadant par när du fick höra att jag gillade dem och tänkte slå till...men så är jag något av en trendsättare också, smickrande av dig att erkänna det.

2009-03-03 @ 19:07:39
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha XD ah jo

2009-03-04 @ 12:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0