Sommarskjortor? Check!

Minus tio grader imorse, det här är inte roligt längre! Jag är definitivt en sommarperson som inte orkar med långa vintrar. Visserligen beror det helt på vart man befinner sig någonstans i världen. När jag bodde och jobbade uppe i Åre säsongen 2004 - 2005 var jag en vinterperson som älskade att få ta mig ut i backen så fort jag var ledig. Tyvärr sitter jag nu i snötyngda Falun och väntar på våren. Falun lever och frodas under sommaren för Falun kan inte ge samma fantastiska upplevelser som den lilla byn Åre kan ge gör under vintern. Att jag är nyligen hemkommen från en solsemester gör inte saken lättare, vinterdeppen gjorde återtåg så fort man landade på ett frostbitet Arlanda igen.


I ett tidigare inlägg visade jag stolt upp mina nya skor som är införskaffade för vår- och sommarbruk. Nu har jag gått och köpt mig, på Gran Canaria, två sköna sommarskjortor med lite loose fit attityd som kommer att passa bra när man är ute på sjön på sommaren. Dessa skjortor med exempelvis vita linnébyxor kommer att ge ett välklätt men ändå laid-back och ett avslappnat intryck.

  

Fast känner jag klimatet i Falun rätt så får jag vänta i alla fall två månader till innan jag kan börja öppna sommargarderoben på glänt. Vart fan håller den där Ida hus när man verkligen behöver henne. Ni vet hon som gör så att blommorna blommar och kohagen grön? Skulle vilja ha henne på speed dial nu.

-Jens


Kommentarer
Postat av: Marcus

Vill också ha pengar att spendera på kläder, inte rättvist. Jag tog själv tag i det i förra veckan och började skotta snö för egen hand. Så nu har vi en snöfri altan och har redan grillat. Sluta lipa och gör något åt saken istället, om inte annat kan du alltid njuta av vädret istället för att klaga på kylan.

2009-03-25 @ 12:19:30
URL: http://marcussoderholm.blogg.se/
Postat av: Jens

Kan ju inte ändra min personlighet, jag är gnällig av naturen! För övrigt kan man inte njuta när det är minus 10 grader ute. Man tittar ut genom fönstret och ser att lunginflamationen står bakom en tall och lurar. Jag ska nog flytta till en öken men då börjar man väl gnälla på sand i håret.

2009-03-25 @ 17:44:45
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sluta klaga på vinter-Falun. Där kan man ju åka skridskor, skidor, åka skoter, grilla korv... Bara du som är för lat för att aktivera dig och njuta av årstiden.

2009-03-25 @ 20:12:03
Postat av: Richard

Jag håller med dig Jens - vintern måste bort! Här är de magiska ackorden (såvida du inte redan har dem) till Idas sommarvisa så kan du börja ta saken i egna händer:



D Bm (G F#m Em) A7 D x2



F#m (IX) Em (VII) A (V) F#7 x1



Börja sen på Bm sen o kör första slingan till slutet. De romerska siffrorna är de på vilket band man ska ta ackorden om man vill fingerplocka melodin enklast (enligt mig).



Riktigt kul att du har skaffat blog (och gjorde implicit reklam för den mha ditt MSN-nickname så att jag kunde hitta den) :) Denna ska jag allt ta och följa (och terrorisera lite då och då)!

2009-03-25 @ 21:36:12
Postat av: Jens

Rickardooo, det var inte igår! Trevligt att du tittade in och tack för ackorden, att spela visa blir det första jag ska göra imorgon. Du kanske ska ta och starta en gitarrblogg, det skulle jag följa i alla fall :-D



Skönt att få lite medhåll från dig angående vädret, fröken anonym anser att jag är lat...har mina aningar om vem det är...Tttttt



tjingeling

2009-03-25 @ 21:57:46
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0