Min fars stapplande steg på okänd modemark!

I min familj finns ett stort intresse för kläder och allting som kretsar runt det. Detta är i alla fall sant för den yngre generationen av vårt familjenamn. Dock har någonting börjat hända hos min far, den mest konservativa i släkten vad gäller mode. Köpa jeans gjorde han på sin höjd en gång per år och då letade han upp ett par, inte allt för stilfulla byxor men som passade och satt "bekvämt". Det nyfunna plagget köptes då i kanske tre till fyra stycken av samma modell.

Detta var förr och nu befinner vi oss här, år 2009 och min far har mognat. Kanske utveckling har tillkommit av hans söners ständiga försök till uppmuntran vid klädköp. Stolt måste jag nu säga att farsgubben äntligen har skaffat sig en ny och fräsch klocka från Gant att pryda handleden med. (Jag säger inte att jag hade ett finger med i spelet...men det hade jag!!) 


Gant Time West Port W10364

I vanliga fall brukar jag tycka att genuina klädesmärken ska hålla sig till vad de är bra på - kläder och inget annat! Fast i Gant's fall måste jag göra ett undantag då deras klocksortiment visar upp ett antal riktigt stilrena urverk, rent ögongodis som inte springer iväg på flera tusentals kronor. Här nedan har vi ett par tjusiga varianter som ligger under 2000 kronor.


        
1                            2                           3                          4  
     
5                             6                        7

1. Gant Time Park Hill W10002
2. Gant Time Telluride W10182
3. Gant Time Williams Point W10232
4. Gant Time Charleston W10062
5. Gant Time  West Port W10361
6. Gant TIme Connecticut W10313
7. Gant Time Georgetown W10101


 


Kommentarer
Postat av: Bjarki

Park hill i roséguld är grymt snygg, den är jag sugen på som hmmmm =)

2009-02-12 @ 11:48:25
URL: http://bjarki.blogg.se/
Postat av: Jens

Störtskön klocka! Ta en titt på den här länken Bjarki, klockan går att få för 1435 riksdaler.



http://www.pricerunner.se/f/349/Klockor?search=gant+park+hill&q=gant+park+hill&ref=redirect

2009-02-12 @ 16:16:07
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Loppan

Är det HP som inspirerat till djupa kunskaper och ett stort intresse kring klockor? När jag blir rik så kommer han få hjälpa mig i alla fall...

2009-03-22 @ 14:14:20
URL: http://nappen121.blogpsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0