Harry's Happy Wednesday - En Hit i Falun!

Som sent inkomna gäster till Harry's lokaler här i Falun under en onsdag var vi sjukt nöjda över att ha bokat bord dagen innan. Vårt järngäng på fyra personer blev ledsagade genom den överfyllda restauranglokalen av kyparen fram till rundbordet med lokalens helt klart skönaste stolar. Faluns unga (läs 30 minus) passar på under onsdagar att äta ute på Harry's då menyn erbjuder två för en.

Vad man dock måste ha i åtanke när man går dit en onsdag är att du kommer att få vänta på maten, garanterat! Speciellt om du ramlar in lite senare på kvällen som vi gjorde i mitt sällskap och gör sin beställning efter klockan 2100. Vi blev väntandes nästan en timme på att få in våra överdådiga hamburgare, detta var en plåga för Martin som senast petade i sig en blek och hängig varmkorv vid lunchtid. Lite chilinötter att knapra på medan man väntar vore inte helt fel Harry's, lite konstruktiv kritik bara, ta vara på den.

Nu vet jag vad många tänker. Beställa hamburgare!?! När det finns både fläskfilé, scampipasta och Chèvrefylld pannbiff så beställer ni hamburgare! Hade det inte varit för alla snabbmatskedjor som serverar tunna och hoptorkade köttbitar med mjuka och slemmiga pommes frite så hade hamburgaren inte haft så "dåligt rykte" idag. Burgaren du får in på Harry's denna kväll håller högsta standard och ska inte ha annat än cred.

           

Med tömda tallrikar och en lycklig Martin kunde man resten av kvällen mingla runt mellan borden. Som nykter chaufför denna kväll kunde man enkelt peka ut vilka personer i massan som fått lite för mycket i sig. Jag fick uppleva en tjej som skulle visa att hon hade ett högt sångregister. Högt var det men inte vackert. Flicka numer två som jag pratade med utbildade sig till ekonom och vi pratade en del om aktieköp och marknadsspekulationer. Hon hade en rolig ovana (som det flesta berusade har) att upprepa allt hon hade sagt tidigare några gånger till. Jag kan ärligt talat återberätta allt hon sa då rubbet etsades fast i mitt minne efter fyra till fem upprepningar, men lite skoj var det allt.


Malin & Anna


Onsdagens outfit för mig och min bror såg ut på följande sätt:

  

Min Outfit

Skogsgrön "Esprit" T-shirt med 4-knappsknäppning upptill köpt på Esprit i Göteborg.

Svarta "Esprit" jeans köpt på Esprit i Göteborg

Svart "Tiger of Sweden" bälte köpt på Lager157

Svart & kritstrecksrandig sidenhalsduk från "Maximilian" köpt på Byxshopen i Falun.


Brorsans Outfit

Skogsgrön/grå/svart  tweedkavaj av märket "Tiger of Sweden" köpt på Byxshopen i Falun

Ljusgrön rutig "Bläck" skjorta köpt på MQ 
Svart T-shirt av märket "Dahlin" köpt på Jb:s i Falun 
Brunt bälte av märket "Saddler"   
Ljusbeige chinos av märket "No Nationality" (NN 07) köpt på Byxshopen i Falun.


Kommentarer
Postat av: brorsans outfit

..och en svart t-shirt av märket "dahlin" inköpt på JB:s i Falun...

2009-02-14 @ 01:28:27
URL: http://arlefilm.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-02-14 @ 01:29:06
Postat av: Jens

ja ja...ordnat nu :-D

2009-02-14 @ 10:34:46
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0