En halsduk är så mycket mer än bara en halsduk...

Under julen som vi precis passerat så stod en viss halsduk på önskelistan. Min familj gjorde ett tappert försök i att införskaffa denna julklapp dock var det inte så enkelt då de bara hade min muntliga beskrivning av den. Detta resulterade i en ökning av tre halsdukar till den redan märkbara kollektionen, ingen var ju riktigt halsduken med stort H som jag hade hoppats på. Nu för en vecka sedan fann jag den och slog till. I lördags fick jag använda den för första gången och då märkte jag att den kan man ha till så mycket mer än bara en halsduk. Instoppad innanför skjortan kan den liknas en plastrong (även kallad kravatt) eller en "Loa Falkman"-scarf som vi i min krets skulle referera det till.

Hur som helst, så här var lördagens outfit för mig och min bror (med undantag för att jag hade inte halsduken instoppad utan utsläppt).
Röd/vit-randig skjorta från    Beige

Min Outfit
Röd/vit-randig skjorta från "Bläck" och svarta "Emilo" chinos, båda inhandlat på MQ
Svart & kritstrecksrandig siden halsduk från "Maximilian" köpt på Byxshopen i Falun.
Svart "Tiger of Sweden" bälte köpt på Lager157

Brorsans Outfit
Beige "Riley" kofta med enkelknäppning köpt på Brothers 
Ljusgrön rutig "Bläck" skjorta köpt på MQ 
Brunt bälte av märket "Saddler"   
Ljusbeige chinos av märket "No Nationality" (NN 07) köpt på Byxshopen i Falun.

Kommentarer
Postat av: Emson

soft blogg! det här har potential!! ps. snygg kofta killen till höger har=)

2009-02-09 @ 11:07:35
URL: http://arlefilm.blogg.se/
Postat av: Emson

soft blogg! det här har potential!! ps. snygg kofta killen till höger har.

2009-02-09 @ 11:09:17
URL: http://arlefilm.blogg.se/
Postat av: Casual J

Man tackar och bockar.

Ja killen till höger har stil, kolla in hans film-blogg om du inte redan gjort det.



http://arlefilm.blogg.se

2009-02-09 @ 11:14:50
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Gillar den röda skjortan!

2009-03-27 @ 14:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0