0,8 ‰...tendens till att börja prata för högt.

I Systembolagets lektyrhylla kan man läsa att vid 0,8 ‰ alkohol i blodet börjar personen bli fumligare och okontrollerbart höja rösten. Jag tror samtliga närvarande från lördagens eskapader nådde fram och gick även bortom den gränsen.


Dubbel inflyttningsfest var kvällens agenda och första värdparet ut var Bjarki&Mimmi. En mjuk start med pizza, några snökylda Heineken och hetsiga debatter ifall man har rätten att kalla sig överklass om man har ett snötäckt tak utanför fönstret där man kyler kvällens tänkta intag av dryck. Utfallet? Ja! Så grattis Bjarki&Mimmi till en väldigt fin lägenhet och den nya och flashigare positionen i Sveriges klassamhälle.


Kvällens andra värdpar Victor&Lucy och hunden Nelly, som nu lär ha posttrumatiskt stressyndrom och lär gå in i svår chock varje gång mer än sju personer befinner sig i samma rum, guidade oss vidare i natten. Victors upphängning av gitarrerna på väggen var sjukt snyggt (precis som jag har i min lägenhet) men där fick de inte hänga i fred. Efter att vi grabbar fått skrika av oss lite så tvättade jag av blodet från gitarren (seriöst!). Att spela loss som vi gjorde på stålsträngat och utan plektrum gjorde att mina fingrar idag ser ut som att baksidan av händerna har dragits mot en sträv tegelvägg. Om min pedantiska tvätt inte uppfyller dina krav Victor så ber jag om ursäkt och tittar förbi i veckan för rengöring och desinfektion. Från den akustiska Fender gitarren gick vi över till Rock Band Competition, tjejerna vs. killarna. Tror inte ens tjejerna tänker argumentera emot när jag säger att vi ägde dem ganska hårt med våra tonsäkra stämmor och knä-slides (förklarade mitt skrapsår på höger knä som jag fann när jag vaknade igår morse).
            
Själva krogvändan som vi sedan gjorde var kort men intensiv så allt för mycket att dokumentera finns inte, möjligtvis ett
tack ska riktas till vakten Karlsson för hans omtänksamhet. Med iver i röst berättade han att flickan jag pratade med vid stängningsdags hade gett en av Karlssons vänner en viss typ av könssjukdom och att jag borde passa mig. Ingen flicka jag hade tänkt vandra vidare med i alla fall men sött av Karlsson att bry sig.


Tillbaka hos Victor&Lucy för efterfest och alla är nu på topp. Bjarki visade stolt upp att han kommit upp till 0,8 ‰ genom att droppa min kamera i golvet vilket resulterade i att displayen började blinka "Linsfel". Ingen fara Bjarki, den fungerar igen. Aceton-Mannen (går även under namnet Razza) var näst intill gråtfärdig efter att ha insett att nagellack inte går bort så lätt. Under ett flertal små panikattacker skriker Razza efter aceton och går igenom badrumsskåpet en fjärde gång samtidigt som han berättar hur orolig han är över vad hans tränare, som han ska träffa dagen efter, ska tycka. Thom valsade runt i lägenheten i äkta Let's Dance anda och i brist på gensvar från flickorna fick hunden Nelly ställa upp och ta en för laget.

       
  

Klockan slog 4 och det var dags att ta sig hem. Taxiresan blev något dyrare än väntat då man fick plocka upp brorsan som hade fått den goda idén att promenera hem i snöyran. Det är en promenad på uppskattningsvis en timme. Att ta reda på vart han befann sig var inte det lättaste då grabben hade ramlat tillbaka till tre års ålder och slirade på så väl konsonanterna som vokalerna, men hem kom vi.

Kommentarer
Postat av: Bjarki

haha klockrena bilder, många tummar upp för bloggen! se till att inte bli en av dom som bara bloggar nån månad bara! =)

puss

2009-02-09 @ 12:59:27
URL: http://bjarki.blogg.se/
Postat av: Casual J

Känns bra, hela vägen in i själen, när du gör tummen upp. I will not be a stranger.

170 bilder togs den kvällen, ska se till så att du får ta del av dem samt filmerna.

puss

2009-02-09 @ 16:35:16
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ge honom inte filmerna!!! Måste få se vad det är jag har för mig på dom innan de cirkulerar överallt i våra kretsar, haha! Men seriöst, var är din tjej i grönt på alla bilder då? ;-)



Nice blogg!

2009-02-09 @ 17:20:25
URL: http://lifeofjojo.blogg.se/
Postat av: rickard...

Trodde du verkligen detta spektakel skulle undga mig?



till och med du fattar val att detta skulle, som amerikanerna sager, blow up in your face...



Jag har spenderat 3 ar pa att fa ett uns av manlighet i dig, och detta ar tacken?



Om du inte hittar ner till Aussie-land du rakna med reprimander nasta host nar skolan borjar.



Da jag vet att du har svart att lasa normal svenska kommer detta bli ett helvete for dig (utan prickar och cirklar ovanfor bokstaverna), det forstar jag, men be isafall Magnus att oversatta till dig.



Arligt talat, bli inte nan javla blondinbella med dagens outfit pa bloggen, da kommer jag fa ta i med hardhandskarna!



Skarpning...

2009-02-10 @ 06:59:45
Postat av: Casual J

Jag förstår att du är frustrerad...och också vill vara med och blogga. Du kanske tror att jag försöker ersätta din blondinbella men det skulle jag aldrig göra, jag vet hur mycket hennes blogg betyder för dig. Ta och vila nerverna där nere i Eld-land, du verkar smått förvirrad...det är ju jag som har kämpat med att få lite manlighet över dig. Det tog så lång tid att få dig att sluta böra kvinnokläder, minns du det?

2009-02-10 @ 09:47:52
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Casual J

Hej Rickard!



Jag vet att det känns hotande med att jag har en blogg och att du inte har hittat internet-ikonon på ditt skrivbord ännu men var inte orolig...you'll get there one day. Var heller inte orolig att jag ska ta över blondinbella då jag vet hur mycket hennes blogg betyder för dig (och du ska tala om manlighet. Rickard: "kan jag ha den här skjortan till den här kjolen, blir det inte för tunga kontraster med mina ögonfransar? Det skulle nog blondinbella tycka.")



Ta och vila ut nu i Eld-land och se upp för kriminella koalor, de gör vad som helst för ett eucalyptus-blad har jag hört.



pusss

2009-02-10 @ 09:53:08
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: rickard...

Casual J? jag hoppas du skojar med mig...



2 inlagg fick jag iaf, formodligen ditt alter ego som ocksa vill svara, forstar hur mycket jag betyder for dig. jaja, da far traningen borja om till hosten igen. Jag kommer kanske fa min egen bo-erik till hosten ocksa, da ska jag trana upp honom till att ocksa bli en jens-hatare, hur svart kan det vara?

2009-02-10 @ 15:52:36
Postat av: Casual

Jaså, och vem ska du flytta in med, eller rättare sagt, vem fick kortast sticka och ska bo med dig nu?

2009-02-10 @ 17:13:00
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0