Grått nästa säsong, för övrigt hatar jag siffran 11!

Min ytterrock sjunger på sista versen och kan inte längre räddas. Den blir utbytt till nästa säsong och jag är starkt positivt till ett grått substitut. Mycket elegant och inte lika mainstream som svart. Det får ju självklart bli någon figursydd skönhet. Min tillfälliga inneboende Sofie införskaffade en snygg grå rock från Zara för några veckor sedan. Det var väl hon som drog igång hela tankegången. Är även sugen på en dubbelknäppt rock i mörk marinblå färg, eller en mörkblå duffel går ju även bra. Det visar väl sig till nästa säsong vad jag har bestämt mig för. Bra eller dåligt med så mycket betänketid?
                                   
    Burburry             Sofie med sin rock från Zara            Burburry
För övrigt så hatar jag siffran 11. Tog med mig Sofie på jul på Liseberg förra fredagen (ett stort misstag!). Det var väl inte bara hon som ville dit utan även jag då jag aldrig har upplevt en jul på liseberg trots att jag ändå bott i Göteborg i några år nu. Väldigt tjusigt med alla de hundratusentals smålampor i träden, konståkarshowerna och glühwein. Hur som helst, vid första chokladhjulet stannar vi för att pröva lyckan. Sofie uropar att hon ska banne mig sätta en femkrona på numer 11 för det är hennes favoritnummer (något om de forna fotbolls ambitionerna hon hade i yngre dar och då hennes tröjnummer var 11). Klart flickan vinner en 100g chokladkaka. Jag ler lite sammanbitet och klappar henne på huvudet och gratulerar. Skitsamma, jag tar henne på nästa hjul! Toblerone stjärnvinst, bara 2 kg priser men antal nummer är betydligt fler. Sofie säger "Jag sätter en femkrona på nummer 11 för det är min..." JA! Vi fattar Sofie, du är sentimental! Jag och en kompis ställer oss en bit ifrån och väljer ut de rätta sifferkombinationerna. Inte fan hjälpte det. Hjulet stannar på nummer 11 och Sofie skriker högt och skrattar rått när hon tar emot den oproportioneligt stora Tobleronen. Sen kunde ju inte hon håll käft resten den kvällen. Jag hanterade detta nederlag med att dricka glühwein och vägrade hjälpa henne att bära hem priset när den började bli tung för lilla Sofie. "Ha!" tänkte jag, där fick hon...
                                                                                                    - Du är sämst!
                                                                                                     -Äh, du är sämst!
                                                                             (En typisk dialog mellan oss)

-Jens


Kommentarer
Postat av: SOFIE

oh vilken kväll det var, det var ren talang det där! bäst jämt!

2009-12-21 @ 22:24:21
URL: http://somethingblue.blogg.se/
Postat av: Lotta-Potta

Din vän Sofie har mycket god smak! Jag blev själv tvungen att impulsköpa samma kappa (men i guld-brun-aktig färg) då när jag va i Götet...! :)

2009-12-21 @ 22:35:38
Postat av: Jens

ja, hon kan få ihop 1 och 1 ibland den tjejen....men bara ibland

2009-12-21 @ 22:50:56
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: SOFIE

haha, den jackan är helt enkelt underbar!

bara ibland?! jag får nästan jämt ihop 1och 1, speciellt när man sätter ihop dem och får 11 ; )

2009-12-22 @ 12:01:46
URL: http://somethingblue.blogg.se/
Postat av: Johanna

You go girl!!!



(Riktat till er båda. Varför? Please...)

2009-12-24 @ 13:34:33
Postat av: Jens

ha ha ha, du hamnar i min svarta bok nu Johanna

2009-12-24 @ 14:16:39
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nej det gör jag inte. Jag vet att du vill att jag ska vara din kinky mama! Och ikväll kommer du vilja köpa öl till mig!

2009-12-25 @ 14:47:55
Postat av: Jens

jag har mina principer och bjuder inte öl hur som helst, det måste man förtjäna eller vara en väldigt intressant person

2009-12-25 @ 15:53:50
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Tess

Klart det är 11 som gäller! Det är du, jag (hade såklart 11 i fotbollen med) å Brolin :)

2009-12-26 @ 10:06:14
Postat av: Loppan

Fotboll? Choklad? Liseberg och chokladhjul? 11?

2009-12-30 @ 07:26:57
URL: http://www.nappen121.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0