Eton, expensive goes cheap!

Många kanske går och spottar och fnyser åt märkeskläder som oftast har en väldigt hög prislapp men kom igen och tänk efter. De flesta märkeskläder har faktiskt en grym kvalité något som i alla fall jag värdesätter väldigt mycket och kan därmed tänka mig att betala lite extra för. Jag sa i och för sig "de flesta", tänker inte måla in mig i ett hörn och påstå att alla märkeskläder hamnar bakom samma linje men ändå, de flesta! Så alla ni som ser en person klädd från topp till tå i märkeskläder behöver inte sura ihop och skrika "märkesbög" (vilket för övrigt är sjukt löjligt uttryck) efter honom/henne. Det kan ju vara så att personen i fråga prioritera kvalité framför andra saker som Du prioriterar. Sedan har vi så klart de där lirarna som köper dyra kläder bara för att få skryta om märket och prislappen och det är ett av de tydligaste tecknen att man saknar still anser jag. De människor som förknippar stil och klass med storleken på prislappen är bara löjliga, likaså de människor som skryter om hur mycket pengar de har, vare sig man har de slantarna eller inte.


Tycker att det är beundransvärt de personer som har pengar men inte hävdar sig genom de medlen, har träffat sådana personer. Tycker att det är stillöst när människor visar sitt kontoutdrag och vill se ditt banksaldo innan man hälsar, har träffat personer. Tycker det är löjligt med folk som utger sig för att vara välbärgade när de egentligen vänder på varje slant, har träffat sådana personer.


Har tappt tråden här lite grann känner jag. Tänkte ju berätta att trots om man inte är speciellt likvid för tillfället men ändå vill prioritera kvalité så går det. Jag testade att leta efter lite sköna kläder på Tradera och jag tog hem en vinstlott. Fick tag på en snygg, äkta skjorta från Eton för en härligt billig slant, kring sex gånger billigare. Visserligen är det lite av gambling att köpa kläder på Tradera men det kan det vara värt om man får njuta av Eton's snygga design.


-Jens


Kommentarer
Postat av: Johanna

Posare!!! mowahahaha



Coolt och elakt det där skrivna skrattet ser ut...



Det där du skriver om personer som har massa pengar men inte hävdar sig, det är mig du menar där va? Du vet väl att jag snart ska bli miljonär? Då åker vi på kryssning i Karribien vettja! Vi tar båten som har gratis mjukglassmaskin i olika smaker och löpband och pool på taket och sen så stannar man och badar med delfiner och.... nej nu blev jag så upphetsad och så off topic! (för det var jag ju inte när jag började skriva denna meningslösa kommentar...)

2009-04-20 @ 23:23:08
URL: http://lifeofjojo.blogg.se/
Postat av: Erik

Det har kanns som ett forsvarstal.

2009-04-21 @ 04:52:34
Postat av: Lotta-Potta

Jens, jag har sagt det förr men jag säger det igen; JAG ÄLSKAR DIN BLOGG!! Så himla skön och så himla du :D

2009-04-21 @ 10:21:49
Postat av: Jens

Johanna - Ditt skrivna skratt är verkligen jättehemskt, är så stolt över dig. Nästan ett mansskratt (du som hävdar att du och Sofie är manliga av er, visste du det Sofie?)



Din kryssningsbåt med mjukglass låter för övrigt suverän, gillar den tanken, fortsätt gå off topic!



Erik - suck...ja vad ska man säga. Vad jag än säger så kommer det ändå inte passa det du vill höra så jag säger det du vill höra på en gång istället. Klart, alla personer inblandade är egentligen mig själv jag syftar på.



Lotta-potta - ha ha, bra att du diggar den! Never Outshine the master!

2009-04-21 @ 22:01:24
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Bara så du vet så finns den båten på riktigt någonstans i Karribien. Såg det på När&Fjärran när jag var typ 11 och har inte kunnat glömma den sedan dess...



Jag och Sofie är manligare än många manliga varelser. Sofie är ganska hårig och jag är oootroligt stark! ;-)

2009-04-21 @ 22:47:44
URL: http://lifeofjojo.blogg.se/
Postat av: SOFIE

oh det visste jag inte!!! ....äh who am i kidding, självklart visste jag att jojo går och säger att vi ä manliga, hade bara hoppats på att de var för att man är en sådan hårding!! ;)

2009-04-22 @ 10:01:58
URL: http://somethingblue.blogg.se/
Postat av: Jens

tydligen inte, mer för att du är hårig ;-)

2009-04-22 @ 10:09:47
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Erik

Man skulle kunna se mitt inlagg som nagon form av positiv cynism. Jag om nagon ar en ivrig pa hejar av kvalite. Strack pa dig for i helvete! (positivt)

2009-04-26 @ 15:48:33
Postat av: Tusse

Hm, ja mina Haglöfs-jackor/underställ, Merell-skor och 1500-kronors-Adidas löparskor har ju faktiskt varit både dyra och hållit kvaliteten enastående! Fast det kanske inte var såna märken du syftade på? Men ja, mina Tiger jeans och Victoria's Secret underkläder har ju också hållit avsevärt högre kvalitet än alla H&M-plagg i garderoben... Men det är bra att du inte sätter dyrt=kvalité, för jag har då minsann läst tillräckligt med marknadsföring för att inte halka på det bananskalet =)

2009-04-28 @ 18:51:22
Postat av: Frida

Rolig blogg du skaffat dig! Ett tips bara - Eton har fabriksförsäljning utanför Borås, så där hittar du massor av sådana skjortor för riktigt bra priser :)

2009-05-11 @ 09:35:10
Postat av: Jens

Aha, man kanske får ta sig en titt i den där staden Borås. :-)

2009-05-11 @ 10:09:56
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0